Gry i świat wokół nich tworzony dawniej były postrzegane, jako element rozrywki przeznaczony dla dzieci i młodzieży. Dzisiaj świat gamingu stał się ważnym kanałem komunikacji marketingowej, który z sukcesem wykorzystują największe światowe marki. Jak przestrzeń gier i reklamy mogą się łączyć? Przygotowaliśmy kilka informacji na ten temat!
Gracze to bardzo hermetyczne środowisko, stanowiące jednocześnie potężną grupę odbiorców o specyficznych cechach. W naszym kraju jest to przynajmniej kilkanaście milionów osób. Za sprawą tak licznej, a zarazem niestandardowej grupy odbiorców środowisko zbudowane wokół gamingu staje się doskonałą przestrzenią reklamy.
Jakie możliwości daje gaming w kampanii marketingowej?
Formatów dystrybucji jest wiele. Można wybierać pomiędzy formą reklamy statyczne w grach, formatach dynamicznych oraz przejawach event marketingu skupionego wokół fanów danego środowiska. Jednak to nie wszystko, o możemy pójść o krok dalej o pokusić się o stworzenie własner advergame ( czyli gry reklamowej), co z pewnością pozwoli nam zbudować lojalną społeczność wokół naszego produktu.
E-sport, jako część reklamy dla graczy
Pamiętajmy, że ważnym elementem gamingu jest e-sport. Badania pokazują, że angażowanie się w tego typu wirtualne wydarzenia znacznie wzbudza zaufanie do marki określonej grupy odbiorców. Jeśli zastanawiacie się, czy zdecydować się na reklamę gamingową, czy postawić na zaangażowanie w promocję w ramach wirtualnych rozgrywek sportowych, powinniście przede wszystkim zastanowić się nad tym, jaka jest Wasza grupa docelowa i gdzie można ją znaleźć.
Game rewards, czyli doceń zwycięzców
Ten ciekawy trend zyskuje na popularności. Polega na działalności w ramach game rewards platform, czyli tzw. platform lojalnościowych. Sponsorzy w granicach portalu nagradzają najlepszych graczy za wykonanie poszczególnych zadań. Można to robić w różnych formach, lokując przy okazji własne produkty lub oferując bony upominkowe lub zniżkowe do swojego esklepu.