Pozycjonowanie to słowo klucz w biznesie e-commerce. Wysoki wynik w wyszukiwarce to gwarancja wyższych statystyk odwiedzin naszej strony. Pomocnym narzędziem w zakresie budowania widoczności jest marketing szeptany, a dokładniej linki z wpisów na forach. Czym jest link building i na czym dokładnie polega?
Google strzeże informacji na temat tego, jak wzmocnić swoja widoczność w wynikach wyszukiwania. Jednak co do tego, że na pozycję strony wpływa ilość pozyskanych linków zewnętrznych nie ma żadnych wątpliwości. Dlatego marketing szeptany jest skutecznym sposobem na wsparcie procesu pozycjonowania. Wszystko za sprawą link building, czyli pozyskiwania linków kierujących do naszej strony z innej domeny.
Na czym polega pozycjonowanie?
Pozycjonowanie to proces dzielący się na dwa obszary – on page oraz off page. Ten pierwszy mechanizm skupia się na działaniach wokół naszego sklepu, a drugi polega na pozyskiwaniu linków zewnętrznych. Zwykle dzieje się to za sprawą treści publikowanych na forach internetowych, w komentarzach portali i blogów opatrzonych linkiem w środku. Skąd pozyskać, więc wartościowe linki, które będą wsparciem naszego procesu pozycjonowania? Linki pozycjonujące warto pozyskiwać z serwisów tematycznie związanych z naszą branżą, blogów, for tematycznych – jednak tych wartościowych, które eliminują działania typowo spamerskie, mediów specjalistycznych i wielu innych źródeł, które są istotne dla obszaru rynku, w którym działamy.
Pamiętajmy, że publikowane treści powinny być skomponowane i opublikowane naturalnie. Wszelkie próby sztucznego manipulowania linkami są wychwytywane przez Google, więc tego typu działania będę nieefektywne. Jakie odnośniki do witryny powinniśmy tworzyć? Najbardziej wartościowe typy linków, które przyniosą większą widoczność naszej witryny są te z atrybutem „doffollow”, które podnoszą wyniki w rankingach popularności. Nie znaczy to, jednak, że te z atrybutem „nofollow” nie mają żadnej wartości, bowiem pozwalają budować naturalny profil strony. Właściwe pozycjonowanie powinno, więc opierać się na właściwych proporcjach i odpowiednio zaplanowaną strategią.