Jak powinno prowadzić się marketing szeptany?

Marketing szeptany jest to jedna z form reklamy, która ma za zadanie przekazać odpowiednie informacje w sposób spontaniczny.Marketingu szeptany to nic innego jak dyskusje na forach o konkretnej usłudze lub produkcie albo opowiadanie na jego temat.

Działania marketingu szeptanego wspierają również pozycjonowanie. Warto więc poprowadzić taką kampanię. Jak sama nazwa wskazuje, marketing szeptany polega na „szeptaniu” potencjalnym klientom o danej marce. Następuje to w sposób naturalny i nienachalny.

Funkcja i rola marketingu szeptanego

Efektem dobrych prac marketingu szeptanego jest przede wszystkim „nakręcanie” rozmowy w pozytywnym lub neutralnym kierunku. Coraz więcej populacji opiera się na opinii z Internetu.Tak więc Internet jest naprawdę dobrym narzędziem do prezentacji tego typu usług. Co ciekawe, 90%  konsumentów przy wyborze danego produktu kieruje się opiniami i rekomendacjami.

Wiec w tym przypadku, marketing szeptany jest idealnym narzędziem. Prowadzenie marketingu szeptanego z pozoru nie wydaje się trudne. W Internecie cieszy się on ogromnym powodzeniem i jest często stosowany przez poszczególne firmy.

Marketing szeptany z powodzeniem, można prowadzić na blogach czy portalach społecznościowych – nie tylko na forach.

Kluczowe jest tutaj jednak doświadczenie osoby, która prowadzi w naszym imieniu „szeptankę”. Najlepiej najpierw stworzyć wątek, nawiązać do dyskusji, zaś dopiero później wspomnieć delikatnie i naturalnie o konkretnej marce, wspominając przy tym o jej zaletach.

Kluczem jest przede wszystkim opanowanie i naturalność w wypowiedziach. Oczywiście, można również prowadzić działania w takich tematach, które pasują aktualnie do naszego produktu i są założone przez kogoś innego. Najważniejsze jednak jest, aby wątek czy wpis na blogu, który chcemy skomentować, był w miarę świeży i najlepiej, aby był atrakcyjny dla ludzi. Powinien więc on nieść ze sobą jakąś treść.

Jakie są korzyści marketingu?

Przede wszystkim pozytywne budowanie wizerunku firmy, to jest główne zadanie tej dziedziny.

Pamiętać tutaj należy o tym, że pozytywny wizerunek jest kluczowy aby sprzedać nasz produkt. Bez dobrego wizerunku i dobrych opinii, będzie nam ciężko to zrobić.

Marketing szeptany zwiększa ruch na stronach internetowych, jeżeli działania są długofalowe. Zwiększa również zyski finansowe (wpływa na sprzedaż) oraz ogólne zainteresowane marką lub produktem.

Marketingiem szeptanym można promować nie tylko marki, produkty i usługi. Można nim edukować konsumentów, reklamować filmy, wydarzenia czy cokolwiek innego. Nie ma tutaj żadnych ograniczeń. Jest to narzędzie uniwersalne i skuteczne.

Aktywność w zakresie marketingu szeptanego wymaga sporo cierpliwości i czasu oraz doświadczenia. Nie każdy jest w stanie przeprowadzić dobrą kampanię marketingu szeptanego. Warto zgłosić się po wsparcie ekspertów i zaufać ich rekomendacjom i doświadczeniu.

Dobry marketing szeptany nie musi kosztować wiele, jednak jeżeli chcemy uzyskać dość szybkie efekty, warto zainwestować w kampanię długofalową.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

One Response

  1. dj_ejcy pisze:

    Marketing szeptany jest bardzo niedocenianą formą działań marketingowych. Wszyscy promują inne rodzaje marketingów, ale uważam, że to efekt tego, że mało kto potrafi prowadzić tego typu działania. Jeśli marka idzie do domu mediowego, to powiedzmy sobie szczerze …dom mediowy nie myśli o skuteczności, tylko o wysokości budżetu. Jeśli będzie budżet wywindowany “w kosmos”, to lepiej. A ciężko byłoby uzasadnić kilkaset tysięcy na kampanię WoMM.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *