Media społecznościowe odgrywają bardzo istotną rolę w życiu wielu z nas. Od kilku lat stale się rozwijają i zdobywają coraz więcej użytkowników na całym świecie. Wykorzystywane są również w celach marketingowych. Zarówno przez międzynarodowe marki, jak i niewielkie rodzinne biznesy. Sporo osób jednak kojarzy Facebook z drogim promowanie postów. Czy da się skutecznie reklamować biznes w mediach społecznościowych bez wydawania dużych sum? Tak! A my podpowiadamy jak tego dokonać!
Promowanie firmy i promocja strony na Facebooku – czy warto?
Coraz więcej słyszy się o tym, że jeśli firma nie ma swojego własnego profili w mediach społecznościowych, to znaczy, że nie istnieje. Coś w tym jest. Potencjalni klienci coraz częściej właśnie za pośrednictwem Facebook’a poszukują informacji na temat produktów i usług, którymi są zainteresowani. Jeśli więc nie posiadasz tam konta — tracisz klientów. Proste. Co prawda dalej istotną rolę odgrywają strony internetowe, lecz są coraz częściej wypierane przez witryny takie jak FB czy Instagram. Dlatego nie warto się od tego odłączać i bezsensownie tracić odbiorców.
Tradycyjne formy reklamy mają coraz niższą skuteczność, a w Internecie można dotrzeć do milionów użytkowników jednocześnie. Co najważniejsze taki fanpage można prowadzić samodzielnie i nie wydawać na to dużej ilości pieniędzy. Wystarczy odrobina chęci, czasu i zapału. Oczywiście można to zadanie powierzyć również profesjonalistom. Na rynku istnieje bardzo dużo agencji marketingowych specjalizujących się w tego typu działaniach. Wystarczy się z nimi skontaktować i omówić szczegółu. Nic trudnego!
Promowanie marki za darmo jest w ogóle możliwe?
Istnieje kilka niezawodnych sposobów, które pozwolą Ci dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Nie musisz wydawać dużych ilości na płatne reklamy, by odnieść sukces w sieci. Zacznij od tych rzeczy:
• Bądź systematyczny! – Media społecznościowe nie lubią nudy i zastoju. Podstawą tutaj są regularne działania i systematyczne publikowanie wpisów. Postaraj się przynajmniej kilka razy w tygodniu wrzucać posty. Najlepiej, jeśli będziesz robić to codziennie. Zwróć również uwagę na godziny publikacji. Jeśli Twoja grupa odbiorców zwykle godziny dopołudniowe spędza w pracy, lepiej będzie zdecydować się na wrzucanie wpisów po południu lub wieczorem.
• Stawiaj na wartościowy content – Wrzucenie byle jakiego zdjęcia i napisanie kilku słów nie zagwarantuje Ci rzeczy fanów. Liczy się jakość. Zastanów się, co może zainteresować Twoich odbiorców, jakiego rodzaju treści będą dla nich przydatne. Mają one przyciągać potencjalnych klientów jak magnes. Sprawiać, by chcieli zatrzymać się na dłużej na twoim profilu. Pamiętaj także, by sprawdzić wpisy pod kątem błędów ortograficznych i interpunkcyjnych. Internauci są bardzo przewrażliwieni na tym punkcie.
• Buduj więzi – Facebook to potężna sieć komunikacyjna, której celem jest zrzeszanie ze sobą ludzi. Staraj się wchodzić z odbiorcami w interakcje. Zadawaj pytania, odpowiadaj na komentarze, lajkuj udostępnienia Twoich treści i jak najszybciej odpisuj na wiadomości prywatne. Użytkownicy to docenią! Miłym gestem będzie również dziękowanie za pozytywne opinie i komentarze.
Czy warto wykorzystać płatne promowanie postów?
Jeśli spełnij już wszystkie powyższe wytyczne i uznasz, że chcesz dodatkowo zwiększyć zasięgi swoich wpisów, to warto rozważyć płatne promowanie. Pamiętaj jednak, by reklamować dodatkowo te posty, które już cieszą się popularnością wśród Twoich fanów. Wybieraj te, które zostały już skomentowane, polubione czy udostępnione. To świadczy o tym, że są interesujące, a dodatkowo promowanie tylko zwiększy ich zasięgi. I wcale nie musisz decydować się na bardzo wysokie budżety dzienne. Nawet 5 złotych to wystarczająca kwota, dzięki której możesz już rozpocząć swoje działania promocyjne. Musisz jednak pamiętać, że w takiej sytuacji na efekty trzeba poczekać trochę dłużej. Jednak jeśli nie masz możliwości wydania na reklamę więcej, to warto wykorzystać, chociaż te niewielkie kwoty. Ciekawostką jest fakt, że Facebook prowadzi centrum pomocy dla firm, gdzie publikuje wiele poradników. Można znaleźć tam między innymi informacje na temat promowania wpisów i prowadzenia skutecznych działań reklamowych. Warto skorzystać!