W świecie ogromnej konkurencji na rynku oraz ciągłego rozwoju i zmian marketerzy nieustannie pracują nad nowymi metodami dotarcia do klienta. Wiele z działań marketingowych jest dostosowywane do aktualnych zachowań klientów. To już nie czas ostrych i natarczywych reklam, które z każdej strony uderzają w odbiorcę. Jednym z najnowszych trendów jest Inbound marketing. Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej na ten temat, to serdecznie zapraszamy do lektury! Przeczytaj koniecznie!
Inbound marketing? Czyli co?
Pod tym tajemniczym pojęciem kryje się tak zwany aktywny marketing przychodzący. Jest to nic innego jak strategia mająca na celu pozyskiwanie klientów w taki sposób, aby to oni sami zgłaszali się i przychodzili do danej firmy. W przeciwieństwie do standardowej reklamy tutaj działania skupiają się przede wszystkim na nawiązywaniu relacji, a nie atakowaniu odbiorcy niezliczoną ilością informacji i przekazów. Potencjalnym klientom dostarcza się wartościowe treści, tak by wzbudzić w nim zaciekawienie i przyciągnąć jego uwagę. Dobrym przykładem będzie tutaj publikowanie wartościowych i pomocnych artykułów na bloga firmowego czy nagranie filmiku z poradami. Jednocześnie pomagamy ludziom znaleźć odpowiedź na dręczące ich pytania i budujemy wizerunek eksperta w sieci.
Czy ten rodzaj strategii naprawdę się opłaca?
Nie bez powodu inbound marketing cieszy się tak wielką popularnością. Specjaliści z zakresu marketingu wyraźnie podkreślają, że ta forma promocji marki i produktów daje wiele wymiernych korzyści dla firmy. Do tych najważniejszych można zaliczyć przede wszystkim:
- Dotarcie z przekazem do konkretnej grupy docelowej- treści, które są publikowane, trafiają bezpośrednio do osób ukierunkowanych na zakup konkretnego produktu. Zdecydowanie zwiększa to szanse na dokonanie przez odbiorców transakcji lub skorzystanie z usług oferowanych przez firmę.
- Zwiększenie świadomości marki – jest to niezwykle istotny czynnik. W znaczącym stopniu zwiększa szansę na zakup produktów
- Niskie koszty – Jest to oczywiście bardzo indywidualna sprawa, zależące od tego, jakie działania były prowadzone do tej pory, a także od branży. Jednak w przeważającej większości przypadków koszt ten jest zwykle niższy niż przy wykorzystaniu outbound
- Generowanie ruchu na stronie www – wyniki badań pokazują, że zwiększenie ruchu na stronie następuje już po krótkim czasie od rozpoczęcia prowadzenia działań. Jak podają statystyki, w przypadku profesjonalnej kampanii można liczyć nawet na 1,3 do 1,5 krotną poprawę na przestrzeni 6 miesięcy.
- Zyskanie statusu eksperta w danej branży – publikowanie wartościowego contentu zwiększa zaufanie klientów i przyczynia się do budowanie eksperckiego wizerunku marki.
Jak skutecznie działać w Inbound marketingu?
Obecnie działania reklamowe wyglądają zupełnie inaczej niż chociażby dekadę temu. Czasami trudno uwierzyć, że bez nacisku i natrętnych prób „wciśnięcia” klientowi produktu można uzyskać zadowalające efekty. Prawda jest jednak taka, że można uzyskać nie tylko satysfakcjonujące, ale i wiele lepsze rezultaty! Aktualnie konsumenci mają dosyć i nie lubią agresywnych komunikatów, które praktycznie zmuszają ich do dokonania zakupu. I tutaj właśnie skupia się przewaga inbound marketingu nad innymi formami reklamy. Jednak działania te wiążą się z systematyką i długofalowym podejściem. Nie należy oczekiwać niesamowitych efektów po tygodniu prowadzenia kampanii. Niestety, ale ten rodzaj promocji nie przyniesie wymiernych efektów natychmiast. Jednak długofalowe i przemyślane działania korzystnie wpłyną na sprzedaż w firmie, a dodatkowo przyczynią się do poprawy wizerunku marki.