Czy YouTube to narzędzie marketingowe dla każdego?

Czy YouTube to narzędzie marketingowe dla każdego? Promowanie marki powinno się odbywać na wielu płaszczyznach, zarówno tych przedstawiających przede wszystkim zdjęcia, jak i tych opartych na filmach, jak YouTube. Korzystanie z różnych narzędzi marketingowych jest jedynym rozsądnym rozwiązaniem, jednakże należy to dobrze zaplanować. Wchodzenie na rynek z nową marką warto wesprzeć współpracą z popularnymi influencerami, jednak jednocześnie należy też rozwijać własne kanały, szczególnie na YouTube. Dzięki temu możliwe będzie przejęcie kontroli nad treścią, którą mamy zamiar przekazywać konkretnej grupie odbiorców.

co to jest narzędzie marketingowe

Dlaczego warto prosić o wsparcie?

Tworząc swój indywidualny plan marketingowy, warto skupić się na współpracy ze specjalistami. Oddelegowanie części obowiązków do osób, które znają się na konkretnym obszarze działania, jest konieczne, abyśmy mogli zająć się tym, co umiemy lepiej. W przypadku zakładania kanału na YouTube, jako narzędzie marketingowe, wsparcie w okresie początkowym jest niezbędne, ponieważ źle pokierowany kanał nie będzie pomocny, a zabierze nam tylko cenny czas. Warto zgłosić się po wsparcie do firmy marketingowej lub do osób dobrze prowadzących swój własny kanał na tej platformie. Jednak czym właściwie jest YouTube?

Czym jest YouTube?

YouTube to najpopularniejszy na całym świecie serwis do zapisywania i odtwarzania filmów. Co więcej, możliwe jest umieszczanie i odtwarzanie na platformie muzyki i filmów w sposób strumieniowy. YouTube należy do Google i jest dziś jednym z najpotężniejszych narzędzi marketingowych, z których, szczególnie na początku, możemy korzystać całkowicie bezpłatnie.

Użytkownicy mogą zakładać na platformie swoje własne kanały, które, uzupełniając autorskimi filmami w postaci recenzji, wywiadów, czy też różnego rodzaju zapowiedziami lub pogadankami, są w stanie stworzyć oryginalny, przyciągający odbiorców profil. Wielu influencerów właśnie na YouTube opiera swoją działalność, niejednokrotnie gromadząc wokół siebie tysiące, a czasem i miliony obserwatorów i traktują to jako narzędzie marketingowe.

jak znaleźć dobre narzędzie marketingowe
YouTube to także miejsce, w którym zwykły obserwator nieposiadający swojego kanału może tworzyć playlisty z ulubioną muzyką, czy też z najbardziej go interesującymi filmami youtuberów. Platforma jest bardzo intuicyjna, a aby z niej korzystać, odbiorca nie musi się nawet logować. Jeśli chcemy tworzyć filmy i zbierać widownię, musimy mieć konto. Co ważne, możliwe jest założenie zarówno bezpłatnego konta, jak i płatnego, które daje nam wiele udogodnień, jednocześnie usuwając z filmów reklamy. Tworzenie konta dla firmy nie jest niczym skomplikowanym, jednak czy warto prowadzić kanał marki na YouTube, aby móc sprzedać swój produkt lub usługę? Czy to się faktycznie opłaca?

Czy warto prowadzić kanał marki na YouTube?

Zdecydowanie tak. W pierwszym okresie ciężko jest zdobyć popularność, jednak kierując się planem i kreatywnością, w tym również stosując narzędzie marketingowe jakim jest promocja contentu, łatwiej będzie nam z tego wyjść. Dobrze jest na początku tworzyć filmy z osobami, które już tą popularność zdobyły i dobrze kojarzą się odbiorcom. Istotne jednak, by dobrze dobierać zarówno ewentualnych współpracowników, jak i konkretną grupę odbiorców, aby do nich dopasować zawartość wprowadzanych do sieci filmów przez to narzędzie marketingowe. Nie da się stworzyć materiału, który będzie dobry dla wszystkich. Dlatego właśnie warto skupić się na potrzebach węższej grupy potencjalnych klientów.

YouTube ma ogromny potencjał. Wyświetlenia dzienne mogą wynosić kilka miliardów, użyte reklamy i zabiegi marketingowe podbijają zainteresowanie naszymi filmami, a sponsorzy, współpracujący z nami influencerzy i firmy ściągają do nas odbiorców. Zdecydowanie więc warto tego spróbować.

Jest wiele narzędzi marketingowych, które są skomplikowane w użyciu, ale konieczne do prowadzenia skutecznej kampanii reklamowej. YouTube to z kolei narzędzie marketingowe, które może być używane praktycznie przez każdego. Dlaczego praktycznie? Ponieważ tu jest potrzebna kreatywność. Trzeba jednak pamiętać, że w tym może nam pomóc ktoś trzeci.

Jednak, jeśli chcemy sami prowadzić swój kanał i pokazywać na nim swoją twarz, aby tak naprawdę wykorzystać to narzędzie marketingowe, musimy być otwarci na popularność, rozpoznawalność i wszystko, co może być z tym związane. Niewielka jest szansa na to, że po kilku filmikach nie będziemy mogli wyjść na ulicę bez ochrony, ale jest to jednak przekraczanie pewnych granic. Reklamując swoją markę, należy to robić w dobrze zaplanowany sposób i najlepiej z dużym wsparciem firmy zewnętrznej. Przynajmniej na początku.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Categories:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *