Internet jest narzędziem dającym osobom prywatnym oraz publicznym ogromne możliwości. Warto wykorzystać potencjał drzemiący w sieci, dzięki czemu można zbudować pozytywny wizerunek swojej marki. Nie ograniczajmy się jednak tylko do posiadania strony www, konta w serwisie społecznościowym, bloga firmowego. Sprawdźmy jakie możliwości daje nam serwis YouTube oraz filmy wideo jakie dzięki niemu możemy umieszczać.
Dlaczego YouTube?
YouTube to znany serwis, który został stworzony w 2004 roku umożliwiający umieszczanie i odtwarzanie filmów. Warto dodać, że wideo w tym serwisie można umieszczać w sposób bezpłatny. Od momentu założenia serwis rozrósł się do ogromnych rozmiarów i można odnaleźć tam filmy na różne tematy.
Serwis YouTube ogłosił, że w 2017 roku użytkownicy oglądali ponad miliard filmów dziennie. Według statystyk na YouTube spędzamy na urządzeniach mobilnych około godziny dziennie. W każdym miesiącu na tej stronie pojawia się około 1,5 miliarda zalogowanych użytkowników. W 2010 roku dziennie na YouTube było umieszczanych około 85 tysięcy filmików dziennie. Ile dzisiaj ich jest? Ogromne ilości. Te statystyki są najlepszą reklamą i rekomendacją do tego aby pomyśleć o założeniu konta swojej firmy na tym serwisie. W każdym kraju można znaleźć ranking najpopularniejszych youtuberów. W naszym kraju na pierwszym miejscu w chwili obecnej jest Blowek.
Dzięki prostemu poradnikowi bez żadnego problemu uda nam się założyć konto na tej stronie. Jednak nie jest filozofią samo założenie, ponieważ nawet dziecko będzie umiało tego dokonać. Tak samo nie wystarczy tylko nagranie filmu, który może mieć niską wartość merytoryczną. Należy wiedzieć jak nagrywać filmy oraz czego się wystrzegać aby nasze konto miało swoich wiernych subskrybentów.
Wizerunek firmy
Posiadanie własnego kanału nie oznacza, że mamy tylko i wyłącznie zachwalać swoje produkty lub usługi. Pamiętajmy o treści merytorycznej naszych filmów. Mamy firmę cateringową? Prowadzimy restaurację? Nakręćmy film o gotowaniu. Wiele osób poszukuje teraz ciekawych filmów mówiących o tym, jak np. przygotować dania fit lub świąteczne jedzenie na stół wigilijny. Jeżeli nasz film będzie dobrze nakręcony, to w przyszłości w poszukiwaniu kuchennych inspiracji ludzie zawsze będą do nas wracać po dobre przepisy.
Potencjalni odbiorcy
Kanał YouTube pozwala na dotarcie do szerszego grona odbiorców. Dany film ma szansę na dotarcie do większej grupy potencjalnych odbiorców, którzy codziennie powtarzają różnego rodzaju treści reklamowe lub merytoryczne. Tak, są klienci, którzy zawsze będą kupować dane produkty – niezależnie od tego, czy dany film się ukaże, czy też nie. Jednak warto postarać się o przekaz docierający do większej ilości osób – w tym w szczególności osób młodych będących największą grupą użytkowników tego serwisu.
Duża popularność marki
Filmy wideo należące do content marketingu są bardzo często przekazywane w sieci. Można śmiało powiedzieć, że zaraz obok memów, należą do najczęściej przekazywanych treści na różnych blogach, forach a przede wszystkim w serwisach społecznościowych. Im lepszy i fajniejszy film tym większa pewność, że będzie on przekazywany przez wielu użytkowników – potencjalnych odbiorców naszych produktów i usług.
Komunikacja z klientem
Film jest nowym, lepszym sposobem komunikacji z klientami. Czasem nie chce nam się czytać długich opisów uchwalających chociażby nowe produkty i usługi w naszej ofercie. Chętniej obejrzymy film, który wydaje nam się ciekawszy od przydługawy treści. Jeżeli wprowadzamy coś do swojej oferty na stronie www umieśćmy o tym krótkie wspomnienie, zawierający odpowiednią informację, że po szczegóły zapraszamy na swój kanał YouTube.
Dobry adres
Nie można zapomnieć o tym, że nasz kanał musi mieć chwytliwą nazwę kojarzącą się z naszą marką. Adres strony na tym kanale to youtube.com/user/xxx. Trzy X to oczywiście nazwa, którą musimy wymyślić. Warto w tym momencie wstawić swoje nazwisko lub po prostu nazwę danej firmy, dzięki czemu ludzie szybciej skojarzą z czyimi filmami mają do czynienia.
One Response
łooo …temat rzeka!
Pamiętam czasy, że firmy hurtowo szły w prowadzenie kanału na YouTube. A później okazywało się, że nie mają ani pomysłu na to jak prowadzić taki kanał ani budżetów na kręcenie filmików, które można publikować na kanale.
Teraz to już się zmieniło, ale mało która marka “pcha się” na YouTube.