Co powinna uwzględniać kampania AdWords?

Reklamy Google AdWords są dobrym i skutecznym sposobem promocji marki. Ten rodzaj promocji jest skuteczny i pomocny zwłaszcza dla osób, które chcą szybkich efektów kampanii. No i oczywiście chcą za to zapłacić, bo AdWords to płatna reklama. Co zatem zrobić, żeby te pieniądze były jak najlepiej wydane?

Konto Google AdWords

Pierwszym krokiem, który musimy wykonać jest założenie konta. Gdy już to zrobimy, należy zadbać o ukształtowanie jego struktury tak, aby skutecznie z niego korzystać. Na koncie Google Adwords ważne jest odpowiednie ustawienie wszystkich kampanii, grup reklam, słów kluczowych i innych opcji i narzędzi. Dobrze jest, jeśli bez problemu możemy dodawać i edytować wszystkie reklamy i kampanie.

Cele kampanii marketingowej

Drugim bardzo ważnym elementem jest ustalenie celu danej kampanii. Jest to właściwie sprawa kluczowa, niestety niedoceniana przez wiele osób. Prawidłowe określenie celów kampanii pozwoli nam później na śledzenie postępów działań. Do najważniejszych celów kampanii AdWords należą: dotarcie do jak największej liczby użytkowników, uzyskanie maksymalnej liczby kliknięć przy jak najmniejszych kosztach oraz obniżenie kosztów pozyskiwania klientów.

Loei, Thailand – May 10, 2017: Hand holding samsung s8 with mobile application for Google on the screen

Słowa kluczowe

Określenie odpowiednich słów czy fraz kluczowych nie powinno nastręczać w koncie Google AdWords zbytnich trudności. Tym bardziej, że Google udostępnia także swoje narzędzia statystyczne, takie jak Planer słów kluczowych czy Google Trends. Pozwalają one zilustrować wiele danych, dotyczących wyszukiwania konkretnych słów przez internautów w jakimś przedziale czasowym. Wiemy także, że internauci wpisują określone słowa kluczowe, aby znaleźć rozwiązanie jakiegoś problemu czy w celu zaspokojenia jakiejś potrzeby. W związku z tym trzeba tak wybrać słowa do reklamy, aby jak najskuteczniej doprowadziły użytkowników do naszej strony firmowej.

Reklamy i strona internetowa

Niewątpliwie reklama, która będzie wyświetlać się internautom powinna być dla nich jak najbardziej atrakcyjna. Ważny tu jest tytuł reklamy i pierwsze linijki jej opisu. Dostępny musi być także docelowy adres URL strony firmowej, o którą musimy również zadbać. Jeśli użytkownik dzięki reklamie znajdzie się na stronie, powinien dowiedzieć się jak najwięcej o naszej marce czy produktach. Dlatego treści na niej zawarte, powinny być ściśle powiązane z konkretną kampanią. No i oczywiście muszą być na tyle proste i atrakcyjne, aby przekonać konsumenta do marki.

Powyżej podaliśmy najważniejsze elementy, które powinny być uwzględnione w kampanii AdWords. Oczywiście to nie wszystko. Innymi ważnymi kwestiami są: określenie stawek kampanii, zainstalowanie konwersji czy analiza przebiegu kampanii. Jeśli dopilnujemy wszystkich elementów, możemy być pewni, że kampania przyniesie nam korzyści.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *