Znaczenie marketingu szeptanego w obsłudze klienta

Marketing internetowy w ostatnich latach wspina się na wyżyny popularności wśród marketingowców. To w tej chwili jeden z najczęściej stosowanych kanałów komunikacji wybieranych przez marki. Rozwija się niemalże w tempie światła i co najważniejsze jest skuteczny. Działanie just in time, interakcja z klientem i wreszcie sprzedaż, to główne elementy etapów tworzących kampanie online. Marketing szeptany to właśnie jedna z nich. To cicha podpowiedź zakupowa skierowana do konkretnej osoby w konkretnym czasie.

Personalizacja contentu

Marketing szeptany opiera się na personalizacji contentu. To treści, których klient oczekuje, często jeszcze o tym nie wiedząc. Kampanie WoMM cechują się szczegółowym dopracowaniem przekazu uzbrojonego w odpowiednie frazy i słowa klucze, których konsument nie będzie w stanie przeoczyć. Targetuje się je ze względu na osobowość odbiorcy, jego pochodzenie, zainteresowania i aktualne potrzeby. Personalizacja contentu pozwala marce wpasować się idealnie w oczekiwania rynkowe. Dzięki popularnym w ostatnim czasie szeptankom, klient otrzymuje niejako podane na tacy, rekomendacje produktów, których poszukuje.

Siła rekomendacji

WoMM jeśli jest prowadzony wzorcowo, może mieć nawet efekt w postaci łańcuszka poleceń. W obecnych czasach nim klient zdecyduje się na zakup, szuka opinii na jego temat wśród znajomych, rodziny, ale przede wszystkim w internecie. Opinie w sieci są podstawą wiarygodności marki oraz jej produktów. Dlatego też realny zakup mający swoje źródło w rekomendacji, często wraca do firmy niczym boomerang w postaci realnego polecenia. Klienci XXI wieku chętnie dzielą się własnymi opiniami produktowymi na swoich profilach społecznościowych, na dedykowanych platformach czy forach internetowych. Dzięki pozytywnym doświadczeniom związanym z marką, stają się jej lojalnymi ambasadorami.

Wiarygodność w obsłudze klienta

Marketing szeptany staje się w tym kontekście budulcem wiarygodności marki. Prawdziwe historie, realne zdjęcia i stories z lokowaniem produktu to najbardziej wartościowe komunikaty sprzedażowe. Kampania reklamowa przyjmuje w tym wypadku realną twarz, o którą każda firma powinna zabiegać. Marketing tworzą ludzie dla ludzi. Klient by poczuć więź z marką, musi wiedzieć, że ta traktuje go indywidualnie i bierze pod uwagę jego potrzeby. WoMM jest właśnie cichą reakcją firmy na aktualną sytuację rynku. Każda szeptanka jeśli jest prowadzona przez agencję specjalizującą się w marketingu szeptanym, trafia w konkretne miejsce i co najważniejsze, wywołuje zainteresowanie, a ostatecznie zakup.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Categories:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *