Tworzenie reklamy

Wypuszczenie reklamy na rynek nie spowoduje, że od razu znajdzie się grono chętnych osób do zainwestowania pieniędzy w nasze usługi i produkty. Dobrze skonstruowana reklama sprawi, że ludzie faktycznie zainteresują się naszą firmą. Źle stworzona reklama będzie odpychała potencjalnych odbiorców i sprawi, że pójdą oni wydać swoje pieniądze do konkurencji. Warto więc dowiedzieć się na czym powinno opierać się tworzenie dobrej i solidnej reklamy.

Brak stereotypów

Żyjemy w czasach, kiedy stereotypy są obalane. Kobieta jako kura domowa i mężczyzna jako jedyny żywiciel rodziny powoli wykreślane są ze społeczeństwa. Jeżeli mamy więc jakiś produkty spożywczy do pokazania w kuchni, to równie dobrze możemy pokazać jak to mężczyzna przyrządza posiłek dla całej swojej rodziny, a nie tylko kobieta.

Warto pokazywać, że żyjemy w czasach, kiedy to kobieta nie tylko dba o rodzinę, ale również jest w stanie piąć się po szczeblach kariery. Nie tylko kobiety są niewyspane z podkrążonymi oczami, ale również mężczyźni są zmęczeni opieką nad swoimi dziećmi. Rezygnacja z takich typowych stereotypów powoduje, że klienci bardziej interesują się danymi produktami i  chętniej po nie sięgają.

Brak nagości i seksizmu

Z drugiej jednak strony nie epatujemy w swojej reklamie nagością. To już nie są czasy, kiedy ludzie reagują na tego typu reklamy. Można śmiało powiedzieć, że pokazywanie półnagiej kobiety w reklamie sprawia, iż od razu odwracamy od niej wzrok. Pokazywanie, że kobieta jest zniewolona ponieważ mężczyzną użył “wspaniałego” perfumusprowadza ją także do roli przedmiotowej, czyli facet rządzi, kobieta ulega.

Nie można pokazywać takich reklam w dobie internetu, gdzie bez konieczności oglądania reklam można wyszukać treści dostępne tylko dla osób pełnoletnich. Jest tyle możliwości pokazania swojej reklamy, że nie musi ona od razu tracić maksymalnym poziomem seksizmu. Warto więc zrezygnować z takich nagich chwytów reklamowych.

Grupa odbiorców

Pamiętajmy, że reklamę musimy przystosować do odpowiedniej grupy odbiorców. Jako przykład weźmy jakiś produkt spożywczy, który posłuży do przyrządzenia danego posiłku. Reklama nie będzie dedykowana do najmłodszej grupy odbiorców – młodzieży i dzieci, bowiem to nie oni odpowiadają w domu za posiłki.

Trzeba tak dobrać target, aby ten sos, zupa, czy cokolwiek innego trafiło do starszego grona odbiorców. Z kolei jednak reklama najnowszej, wspaniałej zabawki musi być tak skonstruowana, aby przede wszystkim trafiła do dzieci. To właśnie one będą namawiały swoich rodziców do jej zakupienia. Przy czym reklama nie może również wyrazić rodziców. Jeżeli tak będzie i wzbudzi ona u osób dorosłych złe uczucia, nie możemy liczyć na to, że ktokolwiek kupi dany produkt. Koniecznym jest przemyślenie grupy do której trafi nasz produkt.

Polski język = nasz język

Tak, żyjemy w czasach, kiedy znajomość angielskiego sprawia, że możemy więcej. Nie zapominajmy jednak, że nie każdy jest w stanie zrozumieć wszystko, bardzo dokładnie po angielsku, czy nawet w innym języku. Dlatego też w reklamie w naszym kraju używajmy polskiego języka, który trafi do każdego człowieka.

Badania pokazują, że nawet najbardziej wymyślne reklamy po angielsku przyciągające wzrok nie pozostawiają w nas miłych wspomnień. Dlaczego? Ponieważ za nic w świecie nie jesteśmy w stanie zapamiętać jej dokładnego przekazu. Starajmy się więc o to, aby tez przekaz był jasny, klarowny i czytelny, dzięki czemu każdy dowie się co to jest za produkt i jakie jest jego przeznaczenie. Unikajmy również wielkiej ilości metafor sprawiających, że reklama jest przekombinowana. Takie działania sprawią, że będzie ona całkowicie bezsensowna. Chyba nie o to nam jednak chodzi?

Opracowanie dobrej i skutecznej reklamy sprawi, że o naszej firmie zrobi się głośno. Jednak to “głośno” niech oznacza aspekt pozytywny, a nie odwrotnie. Trzeba nadzorować proces jej tworzenia, dzięki czemu uda nam się wywrzeć dobre wrażenie na klientach chcących zainwestować w nasze produkty.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *