Twoi pracownicy są w sieci, czyli jak przeprowadzać rekrutacje online i gdzie szukać kadry w Internecie?

Współcześnie Internet stał się ważnym źródłem pozyskiwania nowych pracowników. Portale pośrednictwa pracy, agencje rekrutacyjne i media społecznościowe-  to narzędzia, które w znacznym stopniu usprawniają przebieg procesu zatrudnienia. Jak znajdować pracowników przez Internet oraz w jaki sposób przeprowadzać rekrutacje online? Mamy dla Was garść wskazówek.

Gdzie umieszczać ogłoszenia?

Istotne jest to, żeby komunikacja dotycząca prowadzonych rekrutacji była poparta szerszą strategią. Chaotyczne działanie pod wpływem impulsu nie wpłynie pozytywnie na wizerunek firmy i nie będzie owocowało znalezieniem wartościowych pracowników. Zastosowanie odpowiednich działań w różnorodnych kanałach komunikacji online może przynieść wymierne korzyści w prowadzeniu działań HR. Gdzie najlepiej publikować informacje o poszukiwaniu nowych pracowników. Zacznijmy od początku, czyli własnej strony internetowej. Zakładka kariera to współcześnie absolutny must have każdej firmy. Ogłoszenia publikowane w tym miejscu pozwolą pozyskać pracowników, którzy mają choćby podstawową wiedze na temat naszej organizacji. Dzięki temu kaloryczność tego typu zgłoszeń będzie wyższa, co może przyczynić się do szybszej dynamiki przeprowadzanych rekrutacji i ich większej efektywności.

Równie istotnym narzędziem w tym przypadku są firmowe social media. Można to robić na ogólnym profilu marki lub w zależności od strategii i rozmiaru firmy założyć osobny profil dedykowany wyłącznie zadaniom realizowanym przez dział HR. W temacie social mediów niezwykle istotnym portalem tego typu pod kątem pozyskiwania pracowników ze względu na biznesowy profil jest LinkedIn. W tym miejscu zdecydowanie warto zaistnieć. Nie bez znaczenia pozostają również ogłoszenia o pracę publikowane na specjalnych portalach online dedykowanych tego typu tematyce oraz strona www lokalnych Urzędów Pracy. Jeśli nasz dział HR nie jest rozbudowany lub nie posiadamy go w ogóle warto skorzystać z pomocy agencji zewnętrznych specjalizujących się w tego typu usługach.

Rekrutacja online – znajdź pracownika w Internecie

Sama rozmowa kwalifikacyjna na wstępnym etapie również może odbyć się przy wykorzystaniu narzędzi internetowych. Można do realizacji tego zadania wykorzystać dostępne komunikatory oferujące takie usługi jak udostępnianie ekranu lub prezentację slajdów online. Dzięki czemu rozmowa z kandydatami wcale nie straci na jakości, a będzie mogła być przeprowadzona w sposób zdalny. Jest to rozwiązanie, które pozwala zaoszczędzić dużo czasu na etapie wstępnej selekcji pracowników oraz rozszerzyć zakres procesu rekrutacyjnego. Na wyższe stanowiska nierzadko pracownicy wyrażają chęć relokacji, jednak dalekie wyjazdy na wstępnym etapie procesu często postrzega się jako nieopłacalne. Za sprawą zdalnych rozmów rekrutacyjnych mamy szansę pozyskać osoby do pracy bez ograniczeń geograficznych. Rekrutacje online to nieodłączny element strategii HR każdej firmy, dlatego warto w ten temat włożyć duże nakłady zaangażowania.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Categories:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *